Twentepad

14 november 2021 - Amersfoort, Nederland

Hallo allemaal,

Wat leuk dat je mijn reisblog leest!

Ik ben op dit moment nog thuis en vol in de voorbereidingen, wat neem ik mee en wat laat ik thuis? Het voordeel is dat ik geen kampeerspullen mee hoef te nemen en ga slapen onderweg bij 'vreemden' en als het echt niet anders kan in een B&B. Volgend jaar wil ik wel met kampeeruitrusting gaan wandelen. Waarom niet niet: om de reden dat er nu heel veel campings dicht zijn.. en ik het toch (nog) te spannend vind om bij de boer aan de bellen voor een slaapplekje..

Het Twentepad! Why?! De omgeving glooiende akkers, bospaden, vele natuurgebieden en stadjes als: Ootmarsum, Oldenzaal en Tubbergen. Ik zal ze allemaal bewandelen, ontdekken en beleven..  De tocht is zo 86 km (zegt de ene site) en de andere komt weer halverwege de 90 km uit.. Dit had ik ook bij de DMT (Dutch Mountain Trail). Deze zou 100 km zijn maar was meer tegen de 120 aan. Voor deze luttele laat zeggen 94 km reken ik 5 dagen dit keer. Geen 4 dagen zoals bij de DMT en ik een dag had waarbij ik meer dan 30 km liep.. De langste dag is nu zo rond de 25 km. De eerste nacht ligt vast en dat is al vanavond! Ik slaap in Almelo bij een gezin om fris en fruitig morgenochtend de etappe naar Tubbergen te gaan wandelen (17 km). Een verblijfplaats is daar nog nodig, dus het is nog spannend waar dat zal worden..

Om toch een beetje 'goed voorbereid ' te zijn ga ik vandaag nog een mooie route samen met Freek in de omgeving van Almelo lopen. De verdere voorbereiding bestaat uit mijn wekelijkse wandelingetjes van zo rond de 5 tot 10 km.

Ik heb er weer reuze zin in en weet dat het ook zwaar zal zijn, want ook nu kies ik weer een koude periode uit om te gaan wandelen.. Bij de DMT had ik zo 8 graden, mist en regen onderweg en dat zal nu ook weer zo zijn. Ik kijk er nu iets anders tegenaan. Het gaat mij niet om het volhouden maar om met plezier te wandelen en uit te stappen waar dat nodig is.. Dat is voor mij moeilijk maar ga ik deze tocht zeker proberen.

'' Quote: Je kan alles eruit halen wat erin zit maar wat blijft er dan nog over? '' ( Deze quote is te vinden op het gebouw van restaurant Dara in Amersfoort nabij de Koppelpoort)

Ik ga mij tas inpakken en we gaan on-track!

Liefs,

14 november 2021
    Leuk Mariska 😄
  3. Nico:
    15 november 2021
    Goed beźig jullie lijkt op ďelen van het pieterpad
    Succes en hopelijk redelijk weer
  4. Petra:
    15 november 2021